dimarts, 18 de juny del 2013

@govern @presidentmas: ESTEU DESNONATS

" Ací no estem en cap postguerra, sinó en una guerra en tota regla, contra el poble, i la paguen els de sempre."


Així de clar ho manifestava en un article, el regidor d' Iniciativa Compromís per Cabanes en Carles Mulet a qui vaig tenir la gran sort de conèixer i lluitar al seu costat durant les eleccions del 2007 al País Valencià (http://www.elperiodicomediterraneo.com/noticias/opinion/la-fam-i-les-guerres_822211.html).


He recordat amb tristesa quan la meva 'abuela' andalusa i la meva àvia catalana m'explicaven la gana que havien passat, les penúries, la mania que tenien per a que mengés i m'engreixés,  (perquè sempre he sigut prima) i de com s'enfadaven si no m'acabava el dinar. No  es podia llençar res!!! Les seves sí que eren cuines creatives: reciclaven els menjars sobrants dels àpats,   i elaboraven plats indescriptibles amb crostons de pa  sec i farcits de tot... 

Banc d'Aliments, Palma de Malloca, 2011.

Recordo quan el meu padrí, germà de la meva 'abuela' m'explicava que en acabar la guerra anaven  a treballar al camp i la de sargantanes i altres bestioles que s'havien rostit i de lo bones que estaven ... i penso en el meu padrí,  s'hauria pensat que la Santa ONU  ens prenia el pèl quan va recomanar que mengéssim insectes per acabar amb la fam al món...


Racionament, Espanya de la postguerra.


Si la meva 'abuela' hagués sabut que estaven fent fora de casa seva, aquesta tarda, a Barcelona, a una  altra àvia de 80 anys per no poder pagar l'increment del lloguer, li hauria dit a l'Alcalde Xavier Trias " ¿Usted no ha tenido abuela? ¿No le da vergüenza?"



         

Si la meva àvia hagués sabut que mentre la gent furga en els contenidors de Girona buscant menjar, l'Alcalde Carles Puigdemont ha decidit gastar-se 2 Milions d'Euros de diner públic en comprar contenidors de colors, li hauria dit: "Vostè, no ha treballat mai? Sap  lo que costen de guanyar 332.772.000 de pessetes? Segur que la seva mare no li va ensenyar a llençar els diners."

Si la meva 'abuela' hagués vist el 'telenotícies' de la TV3 (el seu preferit sempre) i se n'hagués assabentat que la Generalitat es gastarà 1.097.549,81 €.  en una oficina tècnica per a organitzar els actes de commemoració d'un genocidi, com va ser el del 1714, diria " Pa que tanto dinero en fiestas... el vivo al bollo y el muerto al hoyo". I si hagués sabut que aquesta pasta la 'pillaria'  l'empresa del germà del President de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals, hauria dit " ¿Cómo se puede ser tan sinvergüenza?!!!".

Si la meva àvia hagués sabut que la Vicepresidenta del Govern de Catalunya ha col·locat a la seva neboda, experta en falsejar currículums (deu ser genètic) i en no tenir ni puta idea d'alemany, com a Delegada del Govern a Berlin, hauria rigut i hauria dit:  " Una família així, quan més lluny, millor.

"


I si qualsevol de les meves dues àvies, haguessin vist com  el Molt Honorable Govern de la Generalitat  en ple estan retallant, desmantellant i saquejant Catalunya, haurien convingut amb mi, amb no poca pena i amb un somriure de iaia que sap de què va la història, 'que esos  señores estarian más guapos, recortándose otra cosa.' (#ambalegria @presidentmas).



Obrim portada amb un reportatge de l'herència de CiU




2 comentaris:

  1. Respostes
    1. Volen anar a Las Vegas per jugar-se els nostres diners i el que no hagin desmantellat... Allò terrible, és que la majoria de gent pensen que els qui expolien CAT són el govern de Madrid i potser tenen raó, però el que no volen veure, és que aquest expoli es fa amb el beneplàcit i la permissivitat absoluta dels Mas-Junqueras i cia...

      Elimina