dimarts, 21 de maig del 2013

Inversió 'señorita Pepis'

L'endemà del ple de l'Ajuntament de Girona en que l'oposició va votar en contra de la compra de 2.833 contenidors a proposta de l'equip de govern municipal, el MH Alcalde Puigdemont, en unes declaracions a Ràdio Girona, va afirmar que Girona té 'una oposició de la señorita Pepis'.



He rememorant la meva infantesa, quan els Reis d'Orient li van portar la nina 'señorita Pepis' a ma germana per desig expréss d'ella. Reconec que a mi no em va fer cap gràcia perquè el tema del maquillatge i els pentinats, sempre me l'ha portat fluixa( basicament), però a la meva germana li va servir per a descobrir la seva vocació professional, motivar-la en els estudis i per guanyar-se el pa honradament: actualment és propietària d'un centre de perruqueria i estètica.

Els detractors de la señorita Pepis poden afirmar i, estic d'acord, que és una joguina que podria perpetuar els estereotips sexistes en les nenes, suposo que tot depèn de l'ús i imposició que se'n faci: en el meu cas, encara que totes les nines del mercat haguessin estat 'señoritas Pepis', no els hi hauria servit de res... (els ulls sempre se m'anaven darrera qualsevol lletra impressa, les instruccions de la 'señorita Pepis' incloses i, ho reconec, m'interessava molt més 'deconstruir' la 'señorita Pepis' per pur entreteniment científic: materials, mecanisme, substàncies químiques, disseny...).

Diuen els experts, que es tractava d'un joc important ja que potencia la imitació dels adults i aquests aprenentatges són fonamentals per l'evolució dels infants.

Per això no entenc que té de dolent ser 'señorita Pepis' i tampoc acabo d'entendre perquè l'oposició, quan exerceix el seu dret de vot, si s'oposa al macro-projecte-industrial 'operació contenidor', és la 'señorita Pepis'...

Més aviat ho veig al revés: si amb la señorita Pepis un munt de nenes van aprendre l'art de cultivar, restaurar i mantenir la imatge física, diria que amb la compra de nous contenidors, qui pretén maquillar la imatge d'una ciutat amb 1 de cada 3 ciutadans vivint en situació de pobresa, és el govern convergent... (a partir d'ara, 'govern de la señorita Pepis'?)




(PD:- De bon rotllo Sr. Alcalde, que em consta que llegeixen aquest bloc des del seu entorn...potser si els contenidors són decorats com els de les fotos, aconseguim més promoció turística, podria fer una fira de contenidors artístics, convocar un premi per a descobrir nous talents i iniciaria una gran tasca de teràpia ocupacional pels nostres joves i no tant joves. )

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada